45/1999 21.-22.8.1999 30.ročník slalomu "O štít města Benátek"
Jizera - jez v Obodři slalomy VZ B4
Sobota 21.8.1999 slalomy
Umístění Jméno Čas+TB Body Poř.v% Ztráta na 1.
K1m
4 Vladislav Ptašnik 218,10 2 243 3 16,70
17 Petr Gorecký 230,40 2 191 11 29,00
54 Jindřich Novák 259,50 2 90 35 58,10
61 David Kysela 266,30 4 84 39 64,90
95 Lukáš Kovárník 291,10 50 54 61 89,70
110 Ladislav Voves 307,00 56 40 71 105,60
121 Jaroslav Froněk 327,00 10 30 78 125,60
127 Jan Bendík 348,90 20 24 82 147,50
137 Michal Firyt 436,70 10 14 88 235,30
C1
5 Vladislav Ptašnik 213,40 0 184 5 18,10
78 David Kysela 299,20 14 18 76 103,90
85 Petr Gorecký 323,90 58 11 83 128,60
Neděle 22.8.1999 slalomy
Umístění Jméno Čas+TB Body Poř.v% Ztráta na 1.
K1m
38 Ladislav Voves 258,50 2 91 27 53,80
113 Jan Bendík 359,40 20 20 81 154,70
Michal Firyt zvrhl
To jsem teda ještě nezažil. Závod v Benátkách se podle mě
letos vůbec nevydařil. Po několika letech, co tam jezdíme téměř pravidelně, to
letos stálo za málo. Už první věc bylo, že nejel Pavel, kterej vyorával brambory,
Robin s Fohlíkem jsou ještě v Maďarsku a Jožka maká pro změnu zase na baráku. Tak
jsme jeli čtyřma autama. Pan Froněk s malýma a invalidní Petrou která jela na
čumendu (no, pomlčim co u ní je čumenda), Jindra s manželkou a s Lukášem, David se
mnou a Felixem a Vláďa s rodinou někam nedaleko na chatu. S Davidem jsme jeli takovejma
super venkovskejma silničkama, že to bylo chvílema i po polních cestách (skoro).
Dojeli jsme asi v 8 hodin a vidim Jindru se sjezďákem, od kterýho sem se dověděl, že
tu veteráni jedou i sjezd. No dobrá. Jindra to prohnal krz jez asi s největším
aplausem a před pohledy vášnivého publika makal jak o život. V půl desáté byl
start slalomu a já s číslem 12 jsem už stál připraven. Jako prvnímu se mi povedlo
dát šťoucha hned na 3. bráně, což byla vůbec první protivoda na eso. Holt na tom
oleji sem fakt dřevák. V cíli jsem potkal Jindru Nováka jak dojel z cíle sjezdu proti
proudu (jestli se o proudu dá mluvit) a povídal že jak před publikem makal, že ho to
dodělalo a už nemůže. S číslem 13 za mnou dojel do cíle Jindra Beneš a dozvídám
se že nejsem zas takovej dřevák (brána č.3 se byla záludná i pro něho). Lukáš
jel a já ho neviděl. Hodil padesátku na vyjížděčce č.8 při nájezdu si jí prej
odhodil pádlem. Chvíli nadával, ale když ho Pšenda přesvědčil že to pade bylo
fakt pade, tak se uklidnil. Felix s Davidem a Láďou Vovsem jeli hned po sobě a
předvedli svou klasiku, nic zvláštního. Benza při výjezdu z brány č.7 dal dokonce
správnej náklon a Michal docela dobře dojel sice pomalu, ale celkem v klidu. Láďa
bušil jak je jeho zvykem ze startu až do cíle, Jindra jel svou typickou profesorskou
jízdu pomalu ale čistě a pan Froněk ukázal, že se všechno přece jen nezapomíná.
Po odjetí asi 70 deblů byla druhá jízda. Jel jsem rychleji a čistě, ostatní
šťouchali. Tyčky byly pekelně nízko, protože začala dost brutálně stoupat voda.
Já byl ještě v pohodě oproti těm, co jeli tak deset čísel po mě. Protivoda č.12
se skoro nedala jet. Tak páni bafíci rozhodli, že po úpravě na trati pojedou
závodníci od čísla 40 druhou jízdu, po nich veteráni a po nich pojedou od 1 do 39
druhou jízdu po druhé. Když jsem říkal, že to do tý doby než pojedu opadne, měl
jsem pravdu. Nejen že to opadlo, ale ubylo ještě o dalších 20cm vody, tak se stala
protivoda č.12 opět téměř nejetelná. Tak co je teda ?neregulérní?? Brány byly
půl metra nad hladinou, tak průjezd bránou č.3 byl spíš než průjezd takový
kývnutí hlavou. Bouchl jsem lodí, nejelo to a do cíle jsem bidloval. Je potom jasný,
že mě to pěkně sralo. Když napíšu svoje časy z těch třech jízd, pochopíte
proč. Berte v úvahu, že po změně trati by byla ta třetí jízda asi o 5 vteřin
pomalejší, to ostatní je vlivem hladiny a únavy. Takže 1. jízda 108,5+2 s, 2. jízda
106+0 a ta třetí 119+0. Takže to fakt nasere když Felix, kterej jel druhou jízdu za
maxima (číslo snad 56) měl čas něco kolem 125s. No, co se dá dělat. Lukáš,
kterýho jsem neviděl, se prej málem zvrhl, málem proto, že náraz na dno by mu to
úplně stejně asi nedovolil. Láďa Voves dal taky pade a eskymáka přímo ve
šlajsně. Na potlesk publika na ukázkovýho šrouba se Ládík otočil a něco směrem k
publiku zařval. Myslím, že žádný lichotky to nebyly. Ostatní jeli snad zase
normálně až na Láďu Ptašnika. Díky jeho bušmen jízdě se stal MISTREM
REPUBLIKY veteránů pro rok 1999.Gratulujeme poprvé. Odjely
ženský a já s číslem 38 jsem šel na start singlů. Na Láďovým Pyrogu jsem byl jak
vosa na bombóně, což podtrhl i fakt, že jsem jel s leteckou pilotní helmou se
zataženým hledím. Fuj, nedá se v tom dejchat a už vůbec řídit loď. Pořád jsem
jen vyvažoval hlavu. Minul jsem devítku tak jsem se vrátil, ale to už bych se zase
nevešel do jedenáctky a tak jsem si jí trochu rukou hodil a padesátka byla tam. Navíc
spoustu šťouchů a čas 147 znamenal, že mě David v pohodě zajel. Láďa byl po
první jízdě 2. veterán, což překvapilo i jeho, hlavně pak ty za ním. Druhou jízdu
jsem odložil top gun helmu a nasadil škopíček. Výsledkem byl čas 118+4 což bylo na
mě dost dobrý. Láďa jel o trochu pomaleji, než by bylo potřeba, tak nakonec je až 3
veterán. I to se ale počítá. Opět gratulujeme. Na vyhlášení výsledků, který
bylo vinou účasti až v půl devátý večer (!!!) vyhlašovali tuny kategorií a já se
dověděl, že i přes tragickou jízdu to stačilo na kajaku na 3 místo mezi dorostem
starším. V tu dobu ale už Froňkovo a Jindrovo auto i sposádkou byli fuč a Jindra s
tím že v neděli nepřijede. Láďa a nakonec i my jsme se rozhodli stejně. Málo vody,
málo lidí (hodně jich jelo domů třeba jen na noc) nám moc chuti do dalšího dne
nepřidalo a tak jsme jeli. Několik záludných objížděk nás zdrželo, ale aspoň
byla sranda. Nevím, jestli příští rok pojedeme zase, ale já bych klidně jel. Takhle
málo vody snad už nebude nikdy. ale to budu řešit až příští rok. Teďka už se
těšim na Lipno.
Gory